İdeal Webinar Nasıl Olmalı?

İdeal Webinar Nasıl Olmalı?

2020 yılı Eylül ve Ekim ayı içerisinde Linkedin hesabımız üzerinden  "İdeal Webinar Nasıl Olmalı?" temalı 3 ayrı anket yayınladık. Yukarıda gördüğünüz oranlar bu anketleri yanıtlayan katılımcı tercihleri üzerinden oluşturuldu.

Anketi neden yaptık sorumuza çok net bir cevabımız var. Pandemi öncesinde webinar çok tercih edilen bir öğrenme aracı olarak görülmediğinden katılımcıların; webinarlar hangi günlerde, günün hangi saatlerinde ve ne kadar sürede düzenlenmeli sorusuna cevapları pek fazla deneyimlenmeden tahmini olarak verilen yanıtlar niteliği taşıdığını düşündüğümüzden yeni bir anket yapma ihtiyacı doğdu.

Pandemi ile birlikte özellikle Instagram, Youtube, Facebook, Linkedin, sosyal medya kanallarından ardı ardına düzenlenen farklı alanlardaki webinarlar sayesinde katılımcılar kendileri için en ideal webinar tarifini çok daha gerçekçi olarak yapabildiler ve sonuçlarda daha tutarlı ve referans değeri taşıyabilecek olarak değerlendirilebilir.

Anket tercihlerini yorumlayacak olursak, katılımcıların %60'lık kısmı özellikle hafta ortası (Salı-Çarşamba, Perşembe) günlerde webinar düzenlenmesini, bu günlerde düzenlenecek programlara katılma eğilimi göstereceklerini belirtiyorlar. Hafta ortası alternatifleri sonrasında tercih edilen bir diğer tarih %23 oranında Cumartesi günü olarak gözükmekte. Pazartesinin haftanın ilk iş günü olması, haftalık planlama toplantıları, bekleyen işlerin yoğunluğu sebebiyle katılım istekliliği düşük olarak gözüküyor. Aynı şekilde Cuma günü hafta içinde yapılan işlerin raporlanması, mail trafiği gibi sebeplerden dolayı, akşam saatlerinde muhtemel sosyal faaliyetler sebebiyle Cuma günü de tercih edilmeyen bir diğer gün. Pazar günü ise eğitimi kişisel gelişim yerine kişilerin ailelerine ve kendilerine ayırdıkları zaman olduğundan %5 ile en az tercih edilen gün olarak son sırada yer alıyor.

Webinar ne kadar sürmeli sorumuz ise, 30-45 dakika seçeneği %45 ile ilk sırada yer alırken, 15-30 dakika alternatifi %33 ile ikinci olarak tercih edilmiş durumda. Katılımcılar 45 dakikayı aşan veya ortalama 15 dakika süren webinar sürelerini ise tercih etmediklerini belirtiyorlar. 

Belki de en önemli detay ise webinarların günün hangi saatlerinde düzenlenmesini tercih ettikleri sorumuza aldığımız %35'lik oran ile akşam saatleri yanıtı oldu. %32 öğleden sonra düzenlenecek webinar alternatifi de en az akşam saatleri kadar tercih ediliyor. Ülkemizde webinarların en yaygın olarak düzenlendiği sabah saatleri ise %26 oranında tercih edilmiş durumda. Yine bazı firma ve kişiler tarafından öğle arasında düzenlenen webinarlar %5 oranında tercih edilmiş ve gelecekte etkinlik düzenleyecekler için dikkat edilmesi gereken, daha az tercih edilmesi gereken saatler olarak ön plana çıkıyor.

RECTRA Eğitim ve danışmanlık olarak tercih ettiğiniz saat, süre ve günlerde düzenleyeceğimiz webinar etkinliklerimize LİNK üzerinden ulaşabilirsiniz.

RECTRA Eğitim ve Danışmanlık